Anuncis

divendres, 18 de març del 2011

TMB #1 – Les Houches – Nant Borrant

Diumenge 5 de Setembre de 2010

6:45, hora de llevar-se. Un cop esmorzats marxem cap a les Houches per agafar el telefèric que ens portarà fins a Bellevue, a partir d’on començarem a caminar. L’expedició comença a les 8:00.

Portàvem poc més de mitja hora caminant i el Manel es torça el peu fent-se mal al turmell, la Paquita li fa un embenat provisional i continuem caminant. A mida que avança el matí la temperatura cada cop és més elevada. Pel camí passem per un pont penjant metàl·lic estil tibetà; la pujada al Col du Tricot, és llarga però fàcil de fer; el poble Xalets de Miage, amb uns habitants molt joves, de mitjana uns 65 anys; travessem un riu i toca pujar al Col du Truc.

Arribats en aquest punt fem una parada per menjar una mica, i aprofitar per posar pomada al turmell del Manel i renovar l’embenat.

L’excursió encara segueix i en arribar a La Frasse decidim baixar al poble Les Condomines per anar a veure un metge. Una doctora molt amable visita al Manel. El resultat es un esquinç. Desprès de fer les radiografies resulta que ha sofert un esquinç, li fa un bon embenat i la doctora li comenta que no podrà acabar la volta. El Manel li diu que d’això ni parlar-ne. Com que li fa mal al caminar fa autoestop fins a Notre Damme de la Gorge. La resta de l’expedició prefereix continuar pel seu peu i dues hores més tard es tornen a retrobar en aquest indret. Notre Damme de la Gorge és un indret molt curiós i simbòlic, té una església i un restaurant. Aprofitem d’aquest lloc per prendre una cervesa i continuem amb el darrer tram de l’excursió d’aquest primer dia. Arribem al refugi de Nant Borrant en uns 40 minuts. Ja són les 17:00, en total la jornada ha durat 9 hores comptant amb el contratemps del turmell.

El refugi està força be i de gom a gom d’excursionistes. Aquesta nit compartirem l’habitació amb un català i una noia peruana. Un cop dutxats anem a la magnífica terrassa del refugi a fer una copa de vi mentre no és l’hora de sopar.

A les 19:00 toca anar al menjador. El menú d’aquesta nit és:
Sopa de carbassa amb formatge
Tall rodó amb gratin de patates
Pastis de poma
Vi negre

I a més a més avui es l’aniversari de la Paquita, i per celebrar-ho tot el refugi li ha cantat l’aniversari feliç mentre bufava les espelmes.

Aqui ens hem trobat un grup de manyos que fan la mateixa volta que nosaltres. Prenem amb ells uns xarrups de Genepi fet a casa i ens ensenyen a fer una mica de papiroflexia.

22:00, ja és tard i toca anar a dormir. Al cap a i a la fi ha estat un dia ben llarg.

Col du Tricot

Fotos del dia:

Fes click a la presentació per veure més gran